BIP Gminy Zbójna

Biuletyn Informacji Publicznej

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Identyfikator postępowania 15256fc2-b763-4787-ab89-ccd899ec6e0c

Rozwój sieci drogowej na terenie Gminy Zbójna. UE.271.7.2022

Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Rozwój sieci drogowej na terenie Gminy Zbójna.
SEKCJA I - ZAMAWIAJĄCY
1.1.) Rola zamawiającego
Postępowanie prowadzone jest samodzielnie przez zamawiającego
1.2.) Nazwa zamawiającego: Gmina Zbójna
1.4) Krajowy Numer Identyfikacyjny: REGON 450670025
1.5) Adres zamawiającego
1.5.1.) Ulica: Łomżyńska 64
1.5.2.) Miejscowość: Zbójna
1.5.3.) Kod pocztowy: 18-416
1.5.4.) Województwo: podlaskie
1.5.5.) Kraj: Polska
1.5.6.) Lokalizacja NUTS 3: PL842 - Łomżyński
1.5.7.) Numer telefonu: 86 214 00 29
1.5.8.) Numer faksu: 86 214 00 29
1.5.9.) Adres poczty elektronicznej: ugzbojna@lo.home.pl
1.5.10.) Adres strony internetowej zamawiającego: www.zbojna.powiatlomzynski.pl/bip
1.6.) Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu
terytorialnego
1.7.) Przedmiot działalności zamawiającego: Ogólne usługi publiczne
SEKCJA II – INFORMACJE PODSTAWOWE
2.1.) Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienia publicznego
2.2.) Ogłoszenie dotyczy usług społecznych i innych szczególnych usług: Nie
2.3.) Nazwa zamówienia albo umowy ramowej:
Rozwój sieci drogowej na terenie Gminy Zbójna.
2.4.) Identyfikator postępowania: ocds-148610-83bd4b0c-7f82-11ed-94da-6ae0fe5e7159
2.5.) Numer ogłoszenia: 2022/BZP 00503791
2.6.) Wersja ogłoszenia: 01
2.7.) Data ogłoszenia: 2022-12-19
2.8.) Zamówienie albo umowa ramowa zostały ujęte w planie postępowań: Tak
2.9.) Numer planu postępowań w BZP: 2022/BZP 00032402/01/P
2.10.) Identyfikator pozycji planu postępowań:
1.1.1 Rozwój infrastruktury drogowej gminy Zbójna.
2.11.) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie wykonawcy, o których mowa w art. 94 ustawy: Nie
2.14.) Czy zamówienie albo umowa ramowa dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii
Europejskiej: Nie
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
2.16.) Tryb udzielenia zamówienia wraz z podstawą prawną
Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
SEKCJA III – UDOSTĘPNIANIE DOKUMENTÓW ZAMÓWIENIA I KOMUNIKACJA
3.1.) Adres strony internetowej prowadzonego postępowania
https://miniportal.uzp.gov.pl/
3.2.) Zamawiający zastrzega dostęp do dokumentów zamówienia: Nie
3.4.) Wykonawcy zobowiązani są do składania ofert, wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, oświadczeń
oraz innych dokumentów wyłącznie przy użyciu środków komunikacji elektronicznej: Tak
3.5.) Informacje o środkach komunikacji elektronicznej, przy użyciu których zamawiający będzie komunikował się z
wykonawcami - adres strony internetowej: 1. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a
Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
- miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
- ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
3.6.) Wymagania techniczne i organizacyjne dotyczące korespondencji elektronicznej: 1. W postępowaniu o udzielenie
zamówienia komunikacja między Zamawiającym, a Wykonawcami odbywa się drogą elektroniczną przy użyciu:
- miniPortalu https://miniportal.uzp.gov.pl/
- ePUAPu https://epuap.gov.pl/wps/portal
2. Wykonawca zamierzający wziąć udział w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, musi posiadać konto na ePUAP.
Wykonawca posiadający konto na ePUAP ma dostęp do formularzy: złożenia, zmiany, wycofania oferty lub wniosku oraz do
formularza do komunikacji.
3. Wymagania techniczne i organizacyjne wysyłania i odbierania korespondencji elektronicznej przekazywanej przy ich użyciu,
opisane zostały w Regulaminie korzystania z miniPortalu dostępnym pod adresem https://miniportal.uzp.gov.pl/WarunkiUslugi.aspx
oraz Regulaminie ePUAP.
4. Wykonawca przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, akceptuje warunki korzystania z
miniPortalu, określone w Regulaminie miniPortalu oraz zobowiązuje się korzystając z miniPortalu przestrzegać postanowień tego
regulaminu.
5. Maksymalny rozmiar plików przesyłanych za pośrednictwem dedykowanych formularzy do: złożenia i wycofania oferty oraz do
komunikacji wynosi 150 MB.
6. Za datę przekazania oferty, oświadczenia, o którym mowa w art. 125 ust. 1 PZP, podmiotowych środków dowodowych,
przedmiotowych środków dowodowych oraz innych informacji, oświadczeń lub dokumentów, przekazywanych w postępowaniu,
przyjmuje się datę ich przekazania na ePUAP.
7. W postępowaniu o udzielenie zamówienia korespondencja elektroniczna (inna niż oferta Wykonawcy i załączniki do oferty)
odbywa się elektronicznie za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego na ePUAP oraz udostępnionego przez
miniPortal (Formularz do komunikacji). Korespondencja przesłana za pomocą tego formularza nie może być szyfrowana. We
wszelkiej korespondencji związanej z niniejszym postępowaniem Zamawiający i Wykonawcy posługują się numerem ogłoszenia
(BZP).
8. Zamawiający może również komunikować się z Wykonawcami za pomocą poczty elektronicznej, email: ugzbojna@lo.home.pl
9. Dokumenty elektroniczne, oświadczenia lub elektroniczne kopie dokumentów lub oświadczeń składane są przez Wykonawcę za
pośrednictwem Formularza do komunikacji jako załączniki. Zamawiający dopuszcza również możliwość składania dokumentów
elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń za pomocą poczty elektronicznej, na adres email
ugzbojna@lo.home.pl
Sposób sporządzenia dokumentów elektronicznych, oświadczeń lub elektronicznych kopii dokumentów lub oświadczeń musi być
zgody z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu
sporządzania i przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz środków komunikacji
elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursie (Dz.U. poz. 2452).
3.8.) Zamawiający wymaga sporządzenia i przedstawienia ofert przy użyciu narzędzi elektronicznego modelowania danych
budowlanych lub innych podobnych narzędzi, które nie są ogólnie dostępne: Nie
3.12.) Oferta - katalog elektroniczny: Nie dotyczy
3.14.) Języki, w jakich mogą być sporządzane dokumenty składane w postępowaniu:
polski
3.15.) RODO (obowiązek informacyjny): W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”),
informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych:
a) administratorem danych osoby fizycznej składającej ofertę* jest Gmina Zbójna,
ul. Łomżyńska 64, 18-416 Zbójna;
b) inspektorem ochrony danych osobowych jest Michał Bajno, kontakt: telefon/ *:
86 214 00 29, adres e-mail: iodo@ug.zbojna.wrotapodlasia.pl;
c) dane osobowe osoby fizycznej składającej ofertę przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w niniejszym postępowaniu w trybie przetargu
nieograniczonego;
d) odbiorcami danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie
dokumentacja postępowania w oparciu ustawę z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.
2019, z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”;
e) dane osobowe osoby fizycznej składającej ofertę będą przechowywane, zgodnie z ustawą Pzp, przez okres 4 lat od dnia
zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania
obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez osobę fizyczną składającą ofertę danych osobowych bezpośrednio dotyczących osoby fizycznej
składającej ofertę jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o
udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
g) w odniesieniu do danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę decyzje nie będą podejmowane w sposób
zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada osoba fizyczna składająca ofertę:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę**;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem
przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna osoba fizyczna składająca ofertę, że
przetwarzanie danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę dotyczących ją narusza przepisy RODO;
a) nie przysługuje osobie fizycznej składającej ofertę:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania
danych osobowych osoby fizycznej składającej ofertę jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
SEKCJA IV – PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
4.1.) Informacje ogólne odnoszące się do przedmiotu zamówienia.
4.1.1.) Przed wszczęciem postępowania przeprowadzono konsultacje rynkowe: Nie
4.1.2.) Numer referencyjny: UE.271.7.2022
4.1.3.) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane
4.1.4.) Zamawiający udziela zamówienia w częściach, z których każda stanowi przedmiot odrębnego postępowania: Nie
4.1.8.) Możliwe jest składanie ofert częściowych: Tak
4.1.9.) Liczba części: 2
4.1.10.) Ofertę można składać na wszystkie części
4.1.11.) Zamawiający ogranicza liczbę części zamówienia, którą można udzielić jednemu wykonawcy: Nie
4.1.13.) Zamawiający uwzględnia aspekty społeczne, środowiskowe lub etykiety w opisie przedmiotu zamówienia: Nie
4.2. Informacje szczegółowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia:
Część 1
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ I. Drogi z nawierzchnią bitumiczną :
Obejmująca przebudowę nawierzchni polegającej na jej ulepszeniu poprzez wykonanie nawierzchni asfaltowej o grubości 9
cm ze wzmocnioną podbudową następujących odcinków dróg w miejscowościach:
- Laski, odcinek o długości ok. 1,00 km;
- Dębniki, odcinek o długości ok.0,3 km;
- Zbójna, kol. Czarny Kąt odcinek o długości ok. 1,00 km;
- Pianki, odcinek o długości ok. 0,3 km;
- Poredy, odcinek o długości ok. 0,22 km;
- Zbójna, ul. Kościelna odcinek o długości ok. 0,3 km;
- Siwiki etap II odcinek o długości ok. 1,35km;
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45113000-2 - Roboty na placu budowy
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45233000-9 - Roboty w zakresie konstruowania, fundamentowania oraz wykonywania nawierzchni autostrad, dróg
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów. Wybór oferty dokonany zostanie na
podstawie kryterium:
1. Cena – 60%
2. Gwarancja (Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wymagany przez Zamawiającego wynosi 36 miesięcy.
Zamawiający dokona oceny tego kryterium w zakresie od 36 do 72 miesięcy. Zaoferowany przez wykonawcę okres gwarancji
dłuższy niż 72 miesiące nie będzie dodatkowo punktowany) – 40%
Sposób obliczania najkorzystniejszej oferty według poniższych wzorów:
1. Cena:
cena brutto oferty najniższej
----------------------------------------- x 100pkt. x 60% = Wynik A
cena brutto oferty rozpatrywanej
2. Gwarancja:
gwarancja w ofercie badanej ------------------------------------------------------------------------------ x 100pkt. x 40% = Wynik B
najdłuższy okres gwarancji spośród badanych ofert
Ocena wypadkowa każdej z Ofert będzie obliczona jako suma ocen punktowych w zakresie poszczególnych kryteriów:
Suma = Wynik A + Wynik B
Oferta Najkorzystniejsza to ta, która uzyska najwyższą ilość punktów (Suma), tzn. oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans
ocen z tytułu kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
Część 2
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
4.2.2.) Krótki opis przedmiotu zamówienia
CZĘŚĆ II. Droga z nawierzchnią żwirową we wsi Kuzie :
Obejmująca przebudowę odcinka drogi gminnej polegającej na uzupełnieniu i wzmocnieniu istniejącego pasa drogi we wsi
Kuzie, o dł. ok. 4,943km.
4.2.6.) Główny kod CPV: 45233120-6 - Roboty w zakresie budowy dróg
4.2.7.) Dodatkowy kod CPV:
45113000-2 - Roboty na placu budowy
45236000-0 - Wyrównywanie terenu
45111240-2 - Roboty w zakresie odwadniania gruntu
45233292-2 - Instalowanie urządzeń ochronnych
4.2.8.) Zamówienie obejmuje opcje: Nie
4.2.10.) Okres realizacji zamówienia albo umowy ramowej: 6 miesiące
4.2.11.) Zamawiający przewiduje wznowienia: Nie
4.2.13.) Zamawiający przewiduje udzielenie dotychczasowemu wykonawcy zamówień na podobne usługi lub roboty
budowlane: Nie
4.3.) Kryteria oceny ofert:
4.3.1.) Sposób oceny ofert: Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów. Wybór oferty dokonany zostanie na
podstawie kryterium:
1. Cena – 60%
2. Gwarancja (Minimalny okres gwarancji na wykonane roboty budowlane wymagany przez Zamawiającego wynosi 36 miesięcy.
Zamawiający dokona oceny tego kryterium w zakresie od 36 do 72 miesięcy. Zaoferowany przez wykonawcę okres gwarancji
dłuższy niż 72 miesiące nie będzie dodatkowo punktowany) – 40%
Sposób obliczania najkorzystniejszej oferty według poniższych wzorów:
1. Cena:
cena brutto oferty najniższej
----------------------------------------- x 100pkt. x 60% = Wynik A
cena brutto oferty rozpatrywanej
2. Gwarancja:
gwarancja w ofercie badanej ------------------------------------------------------------------------------ x 100pkt. x 40% = Wynik B
najdłuższy okres gwarancji spośród badanych ofert
Ocena wypadkowa każdej z Ofert będzie obliczona jako suma ocen punktowych w zakresie poszczególnych kryteriów:
Suma = Wynik A + Wynik B
Oferta Najkorzystniejsza to ta, która uzyska najwyższą ilość punktów (Suma), tzn. oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans
ocen z tytułu kryteriów.
4.3.2.) Sposób określania wagi kryteriów oceny ofert: Punktowo
4.3.3.) Stosowane kryteria oceny ofert: Kryterium ceny oraz kryteria jakościowe
Kryterium 1
4.3.5.) Nazwa kryterium: Cena
4.3.6.) Waga: 60,00
Kryterium 2
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
4.3.4.) Rodzaj kryterium: inne.
4.3.5.) Nazwa kryterium: Gwarancja
4.3.6.) Waga: 40,00
4.3.10.) Zamawiający określa aspekty społeczne, środowiskowe lub innowacyjne, żąda etykiet lub stosuje rachunek
kosztów cyklu życia w odniesieniu do kryterium oceny ofert: Nie
SEKCJA V - KWALIFIKACJA WYKONAWCÓW
5.1.) Zamawiający przewiduje fakultatywne podstawy wykluczenia: Tak
5.2.) Fakultatywne podstawy wykluczenia:
Art. 109 ust. 1 pkt 4
5.3.) Warunki udziału w postępowaniu: Tak
5.4.) Nazwa i opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu
dotyczące:
- Zdolności do występowania w obrocie gospodarczym,
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
- Uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów,
Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie
Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.
- Sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
Na potwierdzenie tego warunku wymagane jest dołączenie dokumentów potwierdzających,
że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:
􀀀 Dla części I: 1 500 000,00 zł.
􀀀 Dla części II: 500 000,00 zł.
- Zdolności technicznej lub zawodowej,
Na potwierdzenie tego warunku wymagane jest wykazanie przez wykonawcę:
- realizacji w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej
􀀀 Dla części I: jednej roboty budowlanej wykonanej samodzielnie na obiekcie o charakterze oraz złożoności porównywalnej
z zakresem niniejszego zamówienia t.j.budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu drogi z wykonaniem nawierzchni
bitumicznej w jednym odcinku o długości min.1,35 kilometra,
􀀀 Dla części II: jednej roboty budowlanej wykonanej samodzielnie na obiekcie o charakterze oraz złożoności porównywalnej
z zakresem niniejszego zamówienia t.j. wykonania nawierzchni z kruszywa w jednym odcinku o długości min. 1 kilometra,
wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których
mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały
wykonane, a jeżeli wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne
odpowiednie dokumenty. (Wzór załącznik nr 5 do SWZ).
- osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności
oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Wzór załącznik nr 6 do SWZ).
Dla części I i II wymagane jest wskazanie min. jednego pracownika posiadającego uprawnienia do sprawowania funkcji
kierownika budowy i robót w specjalności budownictwa drogowego w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji
zadania objętego niniejszym zamówieniem.
3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane.
4. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek
dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane, dostawy lub usługi wykonają poszczególni
wykonawcy.
5. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie
od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych.
6. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy mogą
polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają roboty budowlane do realizacji
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
których te zdolności są wymagane.
7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa, wraz z ofertą,
zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji
danego zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie
dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
8. Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, o którym mowa w ust. 7, potwierdza, że stosunek łączący wykonawcę
z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określa w szczególności:
1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
2) sposób i okres udostępnienia wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby
przy wykonywaniu zamówienia;
3) czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do
warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje
roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą.
9. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub
zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków
udziału w postępowaniu, a także bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, które zostały
przewidziane względem wykonawcy
10. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z wykonawcą, który polega na jego
sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy
11. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie
potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
12. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert,
powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji
podmiotów udostępniających zasoby.
5.5.) Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, o którym mowa w art.125 ust. 1 ustawy: Tak
5.6.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie niepodlegania wykluczeniu: 4. Zamawiający wezwie
wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni od dnia
wezwania, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa poniżej.
5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
b) w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia
􀀀 w zakresie art. 108 ust.1 pkt 5
- oświadczenie Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej,
(w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2020r. poz.1076), z innym
wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo
oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi
przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego wykonawcy
należącego do tej samej grupy kapitałowej
􀀀 w zakresie art. 109 ust.1 pkt 4
- odpisu lub informacji z Krajowego Rejestru Sądowego lub z Centralnej Ewidencji
i Informacji o Działalności Gospodarczej, sporządzonych nie wcześniej niż 3 miesiące przed jej złożeniem, jeżeli odrębne przepisy
wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji;
5.7.) Wykaz podmiotowych środków dowodowych na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4.
Zamawiający wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż
5 dni od dnia wezwania, podmiotowych środków dowodowych, o których mowa poniżej.
5. Podmiotowe środki dowodowe wymagane od wykonawcy obejmują:
a) w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
􀀀 w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
- dokumentów potwierdzających, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż:
􀀀 Dla części I: 1 500 000,00 zł.
􀀀 Dla części II: 500 000,00 zł.
􀀀 w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej,
- wykazania przez wykonawcę realizacji w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej :
􀀀 Dla części I: jednej roboty budowlanej wykonanej samodzielnie na obiekcie o charakterze oraz złożoności porównywalnej z
zakresem niniejszego zamówienia t.j.budowy/przebudowy/rozbudowy/remontu drogi z wykonaniem nawierzchni bitumicznej w
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
jednym odcinku o długości min.1,35 kilometra,
􀀀 Dla części II: jednej roboty budowlanej wykonanej samodzielnie na obiekcie o charakterze oraz złożoności porównywalnej z
zakresem niniejszego zamówienia t.j. wykonania nawierzchni z kruszywa w jednym odcinku o długości min. 1 kilometra,
wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z
załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa,
są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli
wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty. (Wzór
załącznik nr 5 do SWZ).
- wykazania osób skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w szczególności odpowiedzialnych za
kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz
informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. (Załącznik nr 6 do SWZ).
Dla części I i II wymagane jest wskazanie min. jednego pracownika posiadającego uprawnienia do sprawowania funkcji kierownika
budowy i robót w specjalności budownictwa drogowego w zakresie dróg publicznych wymaganych do realizacji zadania objętego
niniejszym zamówieniem.
SEKCJA VI - WARUNKI ZAMÓWIENIA
6.1.) Zamawiający wymaga albo dopuszcza oferty wariantowe: Nie
6.3.) Zamawiający przewiduje aukcję elektroniczną: Nie
6.4.) Zamawiający wymaga wadium: Tak
6.4.1) Informacje dotyczące wadium:
1. Przystępując do przetargu Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w kwocie – dla części I: 31.000,00 zł (słownie
złotych: trzydzieści jeden tysięcy złotych).
części II: 11. 000,00 zł (słownie złotych: jedenaście tysięcy złotych)
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) gwarancjach bankowych;
3) gwarancjach ubezpieczeniowych;
4) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o
utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310, z późn. zm.).
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i utrzymuje nieprzerwanie do dnia upływu terminu związania
ofertą, z wyjątkiem przypadków, o których mowa w art. 98 ust.1 pkt 2 i 3 oraz ust. 2 ustawy
4. Przedłużenie terminu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium
albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy:
Bank BS Łomża Nr 79875710112601965320000050
Wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego będzie skuteczne z
chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (jeżeli wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy
wskazany przez zamawiającego nastąpi przed upływem terminu składania ofert).
6. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie gwarancji lub poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, wykonawca przekazuje
zamawiającemu oryginał gwarancji lub poręczenia, w postaci elektronicznej.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, a w przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub
poręczenia, o których mowa w ust. 2 pkt 2-4, występuje odpowiednio do gwaranta lub poręczyciela z żądaniem zapłaty
wadium, jeżeli:
1) wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 107 ust. 2 lub art. 128 ust. 1 ustawy, z przyczyn leżących
po jego stronie, nie złożył podmiotowych środków dowodowych lub przedmiotowych środków dowodowych
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 57 lub art. 106 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 125
ust. 1 ustawy, innych dokumentów lub oświadczeń lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 223
ust. 2 pkt 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej;
2) wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy,
którego oferta została wybrana.
8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet
zabezpieczenia.
9. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium, wniesie wadium w sposób nieprawidłowy lub nie utrzyma wadium
nieprzerwanie do upływu terminu związania ofertą lub złoży wniosek o zwrot wadium w przypadku, o którym mowa w art. 98
ust. 2 pkt 3 ustawy zostanie odrzucona.
10. Zasady zwrotu wadium określone zostały w art. 98 ust. 1-5 ustawy.
6.5.) Zamawiający wymaga zabezpieczenia należytego wykonania umowy: Tak
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
6.6.) Wymagania dotyczące składania oferty przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
WYMAGANIA DOTYCZĄCE SKŁADANIA OFERTY PRZEZ WYKONAWCÓW
WSPÓNIE UBIEGAJĄCYCH SIĘ O UDZIELENIE ZAMÓWIENIA.
Oferty złożone wspólnie przez dwóch lub więcej Wykonawców będą musiały spełnić
następujące wymagania:
1. Jeden z Wykonawców składających wspólnie ofertę zostanie ustanowiony jako pełnomocnik, upoważniony do
reprezentowania wszystkich Wykonawców składających wspólnie ofertę w postępowaniu albo do reprezentowania
wszystkich Wykonawców wspólnie składających ofertę w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia
publicznego (do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo);
2. Wszyscy Wykonawcy składający wspólnie ofertę będą ponosić odpowiedzialność solidarną za wykonanie umowy zgodnie
z jej postanowieniami;
3. Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ma obowiązek
dołączenia do oferty oświadczenia, o których mowa w rozdz. XXI ust. 1 zgodne z
załącznikiem nr 2 i 3 do SWZ. Oświadczenia te potwierdzają brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w
postępowaniu lub kryteriów selekcji w zakresie, w jakim każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w
postępowaniu.
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia mogą polegać na zdolnościach tych z wykonawców, którzy wykonają roboty
budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane. W takim przypadku wykonawcy wspólnie ubiegający
się o udzielenie zamówienia mają obowiązek dołączenia do oferty oświadczenia, z którego wynika, które roboty budowlane,
dostawy lub usługi wykonają poszczególni wykonawcy.
5. Jeśli oferta Wykonawcy składającego ofertę wspólną zostanie najwyżej oceniona zostanie on wezwany do złożenia w
wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni:
- podmiotowych środków dowodowych potwierdzających brak podstaw wykluczenia wymienionych w rozdz. XXI ust. 5 pkt b,
które składa każdy z wykonawców występujących wspólnie,
- podmiotowych środków dowodowych potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymienionych w
rozdz. XXI ust. 5 pkt a składa odpowiednio Wykonawca/Wykonawcy, który/którzy wykazuje/-ą spełnienie warunku.
6. Jeżeli została wybrana oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zamawiający może
żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego kopii umowy regulującej współpracę tych wykonawców.
6.7.) Zamawiający przewiduje unieważnienie postępowania, jeśli środki publiczne, które zamierzał przeznaczyć na
sfinansowanie całości lub części zamówienia nie zostały przyznane: Tak
SEKCJA VII - PROJEKTOWANE POSTANOWIENIA UMOWY
7.1.) Zamawiający przewiduje udzielenia zaliczek: Tak
7.2.) Informacje na temat zaliczek:
Zgodnie z warunkami Programu Polski Ład Wykonawcy zostanie przekazana zaliczka w kwocie nie mniejszej niż 5%
wynagrodzenia, pozostała część wynagrodzenia po zakończeniu realizacji niniejszego zamówienia oraz przekazaniu
Zamawiającemu przez BGK środków finansowych.
7.3.) Zamawiający przewiduje zmiany umowy: Tak
7.4.) Rodzaj i zakres zmian umowy oraz warunki ich wprowadzenia:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy, jeżeli konieczność wprowadzenia
zmian wynikać będzie z regulacji prawnych wprowadzonych w życie po dacie podpisania umowy, wywołujących potrzebę
zmian umowy, wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian lub okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili
zawarcia umowy, przy czym zmiany postanowień umowy dotyczyć mogą w szczególności:
1) jeżeli zmiana umowy będzie korzystna dla zamawiającego i w szczególności dotyczyć będzie:
a) zmiany technologii wykonawstwa w stosunku do przewidzianej w dokumentacji projektowej,
b) zamiany materiałów przewidzianych do wykonania robót w stosunku do materiałów przewidzianych w dokumentacji
projektowej,
c) możliwości powierzenia wykonania części robót podwykonawcy robót, których zakres nie został wskazany w ofercie przez
wykonawcę jako przeznaczony do wykonania przez podwykonawców;
d) innych nie wymienionych zmian korzystnych dla zamawiającego,
2) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia z przyczyn niezależnych od obu
stron, które w szczególności dotyczyć będą:
a) działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej
oraz potrzebny od usunięcia skutków tego działania,
b) zaistnienia niesprzyjających warunków atmosferycznych, uniemożliwiających wykonanie prac budowlanych lub spełnienie
wymogów technologicznych, udokumentowanych w dzienniku budowy, o czas trwania niesprzyjających warunków
atmosferycznych, które uniemożliwiają wykonanie zamówienia
c) błędów w dokumentacji projektowej, których usunięcie będzie poprzedzać konieczność konsultacji z projektantem i
naniesienia przez niego poprawek lub zmian w projekcie,
d) konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót,
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane
e) konieczności zmiany zakresu robót i finansowania,
f) konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz,
g) wstrzymania realizacji robót przez uprawniony organ z powodu znalezienia niewybuchów i niewypałów,
h) jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać zamawiającemu,
personelowi zamawiającego lub innemu wykonawcy zatrudnionemu przez zamawiającego na terenie budowy,
- w przypadku zaistnienia okoliczności wymienionych w pkt 2 lit. c) do h) – o czas niezbędny do usunięcia przeszkody w
prowadzeniu robót objętych przedmiotem umowy, lub o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień
lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań.
3) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie wyrażenia przez zamawiającego zgody na zawarcie przez wykonawcę umowy ze
wskazanym podwykonawcą w trybie zapisów § 7, która w szczególności dotyczyć będzie uwarunkowania dokonania
odbioru końcowego i podpisania protokołu odbioru końcowego przez zamawiającego i zapłaceniem przez wykonawcę (i
udokumentowaniem powyższego na podstawie stosownego oświadczenia przekazanego zamawiającemu) całości
wynagrodzenia należnego podwykonawcy,
4) jeżeli zmiana umowy dotyczyć będzie zmiany inspektora nadzoru inwestorskiego lub kierownika budowy, z przyczyn
niezależnych od obu stron.
5) Jeżeli zmiana umowy wymaga zmiany dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych, strona inicjująca zmianę przedstawi:
- projekt zamienny zawierający opis proponowanej zmiany wraz z informacją o konieczności zmiany pozwolenia na budowę,
- przedmiar i niezbędne rysunki.
5. Do każdej propozycji zmiany, inicjujący zmianę przedstawi:
- opis propozycji zmiany, w tym wpływ na terminy wykonania,
- uzasadnienie zmiany,
- obliczenia uzasadniające ewentualną zmianę wynagrodzenia.
4) Jeżeli zmiana umowy związana będzie ze skutkami COVID-19 określonymi w art. 15r Ustawy z dnia 2 marca 2020r. o
szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób
zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
7.5.) Zamawiający uwzględnił aspekty społeczne, środowiskowe, innowacyjne lub etykiety związane z realizacją
zamówienia: Tak
7.6.) Zamawiający przewiduje następujące wymagania związane z realizacją zamówienia:
w zakresie zatrudnienia na podstawie stosunku pracy, w okolicznościach, o których mowa w art. 95 ustawy
SEKCJA VIII – PROCEDURA
8.1.) Termin składania ofert: 2023-01-10 09:00
8.2.) Miejsce składania ofert: https://miniportal.uzp.gov.pl/
8.3.) Termin otwarcia ofert: 2023-01-10 12:00
8.4.) Termin związania ofertą: do 2023-02-08
SEKCJA IX – POZOSTAŁE INFORMACJE
Zamówienie jest dofinansowane w ramach Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych -
edycja druga w związku z tym Wykonawca będzie zobowiązany do umieszczenia tablic informacyjnych zgodnych z
wytycznymi programu.
Inwestycja stanowiąca przedmiot niniejszej umowy jest finansowana z Promesy inwestycyjnej w ramach Programu Rządowy
Fundusz Polski Ład Program Inwestycji Strategicznych w wysokości 95% wartości inwestycji przy założeniu, iż wkład własny
Zamawiającego stanowi nie mniej niż 5% wartości inwestycji.
Zgodnie z warunkami Programu Polski Ład Wykonawcy zostanie przekazana zaliczka w kwocie nie mniejszej niż 5%
wynagrodzenia, pozostała część wynagrodzenia po zakończeniu realizacji niniejszego zamówienia oraz przekazaniu
Zamawiającemu przez BGK środków finansowych.
Regulamin Drugiej Edycji Naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program
Inwestycji Strategicznych oraz uchwała nr 84/2021 Rady Ministrów z 1 lipca 2021 r. w sprawie ustanowienia Rządowego
Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych dostępne są na stronie internetowej https://www.bgk.pl/polskilad/
edycja-druga/#c21554.
Ogłoszenie nr 2022/BZP 00503791 z dnia 2022-12-19
2022-12-19 Biuletyn Zamówień Publicznych Ogłoszenie o zamówieniu - Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy - Roboty budowlane

Pliki do pobrania: