„Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych oraz postaw i umiejętności u dzieci w wieku przedszkolnym
Gmina Zbójna z przyjemnością informuje, iż otrzymała dofinansowanie na realizację projektu
„Wspieranie rozwoju kompetencji kluczowych oraz postaw i umiejętności u dzieci w wieku przedszkolnym w Gminie Zbójna”
Celem głównym projektu jest zwiększenie możliwości rozwoju kompetencji matematycznych, przyrodniczych, posługiwania się językiem angielskim, umiejętności uczenia się, a także rozwoju postaw: inicjatywności, kreatywności i pracy zespołowej u 53 dzieci w wieku przedszkolnym z oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. M. Konopnickiej w Zbójnej, 31 dzieci w wieku przedszkolnym z oddziałów przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. J. Korczaka w Kuziach oraz 9 dzieci w wieku przedszkolnym z oddziału przedszkolnego w Szkole Podstawowej w Dobrym Lesie do 30.06.2019 r.
Wsparcie zaplanowane w ramach projektu realizowane będzie w formie:
I) w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. M. Konopnickiej w Zbójnej:
-
Zajęcia artystyczne,
-
Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe u dzieci,
-
Zajęcia rozwijające mowę i myślenie u dzieci.
II) w oddziałach przedszkolnych w Szkole Podstawowej im. J. Korczaka w Kuziach:
-
Zajęcia artystyczne,
-
Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe u dzieci,
-
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (językowo-matematyczne).
III) w oddziale przedszkolnym w Szkole Podstawowej w Dobrym Lesie:
-
Zajęcia rozwijające kompetencje językowe i matematyczne u dzieci,
-
Zajęcia wspierające u dzieci proces uczenia się.
Główne wskaźniki projektu:
1) produktu
- liczba dzieci objętych w ramach programu dodatkowymi zajęciami zwiększającymi ich szanse edukacyjne w edukacji przedszkolnej – 93 (57-dz, 36-ch), w tym:
-
53 dzieci (30-dz, 23-ch) z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej im. M. Konopnickiej w Zbójnej
-
31 dzieci (20-dz, 11-ch) z oddziałów przedszkolnych Szkoły Podstawowej w Kuziach
-
9 dzieci (7-dz, 2-ch) z oddziału przedszkolnego Szkoły Podstawowej w Dobrym Lesie
2) rezultatu:
- liczba dzieci z oddziałów przedszkolnych w SP w Zbójnej, u których wzmocnione zostały postawy kreatywne – 44 (26-dz, 18-ch),
- liczba dzieci z oddziałów przedszkolnych w SP w Zbójnej, u których wzrosły kompetencje kluczowe – 38 (23-dz, 15-ch),
- liczba dzieci z oddziałów przedszkolnych w SP w Zbójnej, u których wzmocniony został poziom komunikacji i umiejętności myślenia – 39 (23-dz, 16-ch),
- liczba dzieci z oddziałów przedszkolnych w SP w Kuziach, u których wzmocnione zostały postawy kreatywne – 23 (14-dz, 9-ch),
- liczba dzieci z oddziału przedszkolnego w SP w Kuziach, u których wzrosły kompetencje kluczowe – 23 (14-dz, 9-ch),
- liczba dzieci z oddziału przedszkolnego w SP w Kuziach, które poprawiły umiejętność uczenia się dzięki udziałowi w zajęciach dydaktyczno-wyrównawczych – 24 (15-dz, 9-ch),
- liczba dzieci z oddziału przedszkolnego w SP w Dobrym Lesie, u których wzrosły kompetencje językowe i matematyczne – 6 (5-dz, 1-ch),
- liczba dzieci z oddziału przedszkolnego w SP w Dobrym Lesie, u których wzmocniony został proces nabywania wiadomości i umiejętności – 6 (5-dz, 1-ch),
Wartość projektu: 153 224,37 zł.
Wkład Funduszy Europejskich: 127 056,37zł.