Gmina Zbójna logo Gmina Zbójna

ZAPRASZAMY DO SKŁADANIA WNIOSKÓW

Foto nr 2733
Fotogaleria
na magazyny energii elektrycznej i bufory ciepła. Gmina Zbójna bierze udział w projekcie realizowanym przez Związek Powiatowo-Gminny „Łomżyńskie Forum Samorządowe”.

Projekt grantowy, polega na udzielaniu grantów w postaci refundacji środków poniesionych na magazynów energii w budynkach stanowiących własność lub współwłasność. Wnioskodawca może złożyć więcej niż jeden wniosek o przyznanie grantu w ramach projektu, jeśli posiada więcej budynków mieszkalnych.
 

Kto może uczestniczyć? 

  • Właściciele nieruchomości wpisani w księdze wieczystej Nie kwalifikują się nieruchomości, gdzie prowadzona jest zarobkowa działalność rolnicza. 
  • Nieruchomość gdzie jest prowadzona działalność rolnicza musi posiadać drugi licznik energii z oddzielnym numer PPE (widoczny na fakturze).
  • Instalacja magazynu energii elektrycznej lub magazynu ciepła objęta grantem ma być dostosowana do posiadanej przez Grantobiorcę instalacji OZE. 
  • Maksymalna moc instalacji fotowoltaicznej do której dobierany będzie magazyn energii elektrycznej/cieplnej wynosi max. 10kWh. 

Maksymalna wartości kosztów kwalifikowalnych: 

  1. Magazyn energii elektrycznej - cena za zakup i montaż magazynu – za każdą 1 kWh pojemności nie może przekroczyć 6 tys. zł.
  2. Magazyn ciepła - cena za zakup i montaż zasobnika c.w.u./ buforu ciepła, nie może przekroczyć 6 tys. zł. 

Poziom dofinansowania: do 85% brutto kosztów kwalifikowalnych.

Magazyn energii dostosowany do produkcji energii w urządzeniach OZE, to taki którego pojemność (kWh) nie przekracza od 1 do 1,5 krotności mocy (kWh) posiadanej instalacji fotowoltaicznej. 

Termin składania wniosków: od 20 czerwca 2025r. do 21 lipca 2025 r.

Komplet dokumentów zgłoszeniowych należy składać wyłącznie w wersji papierowej (oryginalnie podpisanej) w siedzibie Związku, ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, pokój 424 , w godzinach pracy tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00 do 14.00. 

Jak złożyć wniosek o udział w projekcie?

  1. Termin składania wniosków: Nabór rozpoczyna się 20 czerwca 2025 r. i potrwa do 21 lipca 2025 r.

  2. Miejsce składania wniosków:
    Biuro Związku Powiatowo–Gminnego „Łomżyńskie Forum Samorządowe”,
    ul. Szosa Zambrowska 1/27, 18-400 Łomża, pokój 424,
    w godzinach 9:00–14:00, tel. 509 960 190

  3. Forma składania dokumentów:
    Wniosek należy złożyć wyłącznie w formie papierowej, na formularzu stanowiącym Załącznik nr 1 do Regulaminu (1 egzemplarz w oryginale, podpisany). Do wniosku należy dołączyć:

  • kopię dokumentu potwierdzającego prawo do nieruchomości (np. akt własności, odpis lub numer elektronicznej księgi wieczystej, inny dokument potwierdzający prawo do dysponowania budynkiem),

  • upoważnienie do działania w imieniu współwłaściciela – jeśli dotyczy,

  • pełnomocnictwo – jeżeli ma zastosowanie,

  • dokument od dostawcy energii: potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia przyłączenia mikroinstalacji do sieci,

  • dokumentację potwierdzającą przeprowadzenie wyboru oferty – tj. 3 pisemne oferty (na wzorze z Załącznika nr 2 do Regulaminu) lub wydruki ofert ze stron internetowych oraz notatkę z przeprowadzonego rozpoznania rynku (Załącznik nr 3 do Regulaminu).

Uwaga: W przypadku wniosków przesyłanych pocztą, o przyjęciu decyduje data i godzina wpływu do siedziby Związku.

 

Załączniki